[O1] Pomiar kompresji silnika (ciśnienie sprężania) -inaczej

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • WarFan
    Classic
    • 2010
    • 37

    [O1] Pomiar kompresji silnika (ciśnienie sprężania) -inaczej

    To już było kilka postów wyżej, nie przeczę, że wina niezachowania szczególnej ostrożności leży po mojej stronie. Ale skoro są przepisy o stawianiu znaków, to dlaczego ten nie został ustawiony prawidłowo? Obywatelu przestrzegaj prawa, my nie musimy?! Poniosło mnie w nowym aucie dlatego mandat przyjąłem i opłaciłem. Przy okazji trochę ostudzono moje zapędy do szybkiej jazdy szukam sobie nowego zajęcia na drodze i powolu skłaniam się ku nauce eco-drivingu. Z korzyścią dla mojego portfela i zdrowia/życia mojego i innych uczestników ruchu.
  • bersoft
    Drive
    • 2009
    • 78

    #2
    [O1] Pomiar kompresji silnika (ciśnienie sprężania) -inaczej

    Nowe spojrzenie na stary temat

    Wiadomo, że w dieslach mierzymy ciśnienie po nocy (zimny silnik), odłączamy pompę wtryskową i mierzymy do momentu, aż ciśnienie przestanie rosnąć po kolei na każdym cylindrze. Na pytanie dlaczego mierzymy na zimnym silniku to wydaje mi się że dlatego, gdyż kompresja ma większe znaczenie przy odpaleniu silnika niż podczas jego pracy, jak już załapie, to później kompresja się poprawi i działa.

    Podejrzewam, że większość osób się co do tego zgadza.

    Mnie najbardziej interesuje interpretacja wyników, gdyż jest powiedziana że kręcimy silnikiem póki kompresja rośnie i tu pojawiają się moje wątpliwości.
    Skoro aby silnik odpalił to kompresja powinna wynosić min 19 barów, czyli ta minimalna kompresja powinna się pojawić już przy pierwszym obrocie aby można było powiedzieć że silnik jest w stanie idealnym, biorąc poprawkę na to że komora cylindra jest powiększona o pojemność przyrządu pomiarowego to może po dwóch obrotach.

    W moim przypadku jest tak że po trzech obrotach jest ok 22bary, a po pięciu ok 30barów, lecz niestety borykam się z problemem z odpalaniem poniżej 10C, aczkolwiek kompresja nie musi być tego przyczyną.

    Co o tym sądzicie, macie jakieś pomiary ciśnienia po różnej liczbie obrotów silnika ?
    A może moje rozumowanie jest błędne ?

    Komentarz

    • Polon
      Rider
      • 2010
      • 315

      #3
      Układ tłok-cylinder jest uszczelniany nie tylko pierścieniami, ale także olejem silnikowym. Gdy silnik stoi przez dłuższy czas, olej spływa do miski olejowej. Aby dostał się tam gdzie trzeba, pompa oleju musi wytworzyć odpowiednie ciśnienie, a na to potrzeba kilku obrotów wału silnika.
      Pozdrawiam

      Komentarz

      • bersoft
        Drive
        • 2009
        • 78

        #4
        zgadza się, ale za pierwszym obrotem powinno być jakie ciśnienie wg mnie przynajmniej minimalne, gdyby tak nie było to trzeba by zawsze na zimnym kręcić >3 obr. aby silnik się uszczelnił i odpalił, a jak jest ciepło to zimny silnik odpala za pierwszym obrotem

        moje drążenie tematu dąży do tego aby stwierdzić czy problemy z odpalaniem są związane ze sprężaniem (określenie czy to zawory czy pierścienie) czy przyczyna leży po innej stronie.

        Komentarz

        • Polon
          Rider
          • 2010
          • 315

          #5
          Zamieszczone przez bersoft
          zgadza się, ale za pierwszym obrotem powinno być jakie ciśnienie wg mnie przynajmniej minimalne, gdyby tak nie było to trzeba by zawsze na zimnym kręcić >3 obr. aby silnik się uszczelnił i odpalił, a jak jest ciepło to zimny silnik odpala za pierwszym obrotem

          moje drążenie tematu dąży do tego aby stwierdzić czy problemy z odpalaniem są związane ze sprężaniem (określenie czy to zawory czy pierścienie) czy przyczyna leży po innej stronie.
          Zgadza się także, bo na odpalanie ma też wpływ temperatura zimnego silnika i temperatura zasysanego powietrza. W naszym klimacie, w lecie może to być plus 35 stopni, a w zimie minus 25 stopni, a to robi różnicę. Sprężane powietrze podnosi swoją temperaturę, ale jest w pierwszym stadium chłodzone przez denko tłoka, ścianki głowicy, zawory i dyszę rozpylacza. Dopiero po ich nagrzaniu i osiągnięciu określonej temperatury przez powietrze dochodzi do odparowania rozpylonych kropelek paliwa i samozapłonu. Gdy na zewnątrz jest chłodno, trzeba na to więcej czasu. Oprócz dobrej kompresji duży udział w przyspieszaniu tego procesu mają sprawne świece żarowe i odpowiednie rozpylenie paliwa.
          Pozdrawiam

          Komentarz

          • rss
            L&K
            • 2009
            • 1098

            #6
            jesli masz te +/- 30 bar na kazdym cylindrze i wyniki dl aposzczegolnych cylindrow nie roznia sie wiecej niz 10% (niech mnie ktos poprawi jesli jest inaczej) to sprez masz jak najbardziej OK, a jesli mimo to nie chce odpalac to zajmij sie ustawieniem kata i czasu wtrysku.
            kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
            _________________________________________
            Do sprzedania:
            komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
            zaciski do hamulcow 280mm.

            Komentarz

            Pracuję...